Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2008

3ος Ι Κύκλος: Βιοστατιστική

Σεπτ' 2016



Νοε '13-ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

1ο Θέμα: (2 μονάδες)
Στο παρακάτω πίνακα αναγράφεται το ποσοστό λιποπεριεκτικότητας στο γάλα μιας φυλής αγελάδων cimmental. Τα δεδομένα είχαν 2 δεκαδικά ψηφία και ήταν 30.
-Να ομαδοποιήσετε αυτά τα στοιχεία σε έναν πίνακα συχνοτήτων ,με k κλάσεις.
-Να κατασκευάσετε το ιστόγραμμα των απόλυτων συχνοτήτων και την πολυγωνική γραμμή απόλυτων συχνοτήτων καθώς και το ιστόγραμμα αθροιστικών απόλυτων συχνοτήτων και την αθροιστική πολυγωνική γραμμή.
(Παρόμοιο θέμα με παράδειγμα σελ.38)

2ο Θέμα: (1 μονάδα)
Δίνεται ο παρακάτω πίνακας. Να βρείτε:
-Τον αριθμητικό μέσο, τη διάμεσο και τον τύπο.
-Την διακύμανση* και την τυπική απόκλιση.
Ο πίνακας περιλαμβανε 2 στήλες, μία που αναφερόταν στα σύνορα των κλάσεων και μία που αναφερόταν στις απολυτες συχνότητες(από όπου προέκυπτε και το σύνολο των στοιχείων).
* Μας είπε να χρησιμοποιήσουμε τον τύπο για την αποφυγή του λάθους της στρογγυλοποίησης στο πληθυσμο.

3ο Θέμα: (1 μονάδα)
Παρόμοιο με παραδειγμα 6.6 στη σελ.24

4ο Θέμα: (1 μονάδα)
-Να υπολογιστεί η τιμή ti, της t κατανομής για την οποία η πιθανότητα P(ti<|t|) παίρνει την τιμή 0,05 όταν οι βαθμοί ελευθερίας είναι ν=20.
-Να υπολογιστεί η τιμή ti της t κατανομής για την οποία η πιθανότητα P(ti
Παρόμοιο θέμα δηλαδή με παράδειγμα 6.9.
πηγή: valantis


Ιαν '13
1) Ιδια με τη σελιδα 38 αλλα ειχε 2 δεκαδικους αριθμους και ζητουσε πινακα συχνοτητων ιστογραμμα απολυτων συχνοτητων και αθροιστικων συχνοτητων,και να βρεθει ο τυπος,η διαμεσο και ο μεσος και να χαρακτηρισουμε τον τυπο ασσυμετριας.
2) Ηταν αναμειξη σελιδας 167 παραδειγμα 9.3 απο εκει βρισκαμε οτι σ1 διαφορο του σ2 και μετα λυνοταν οπως το 9.4.4(περιπου σαν το παραδειγμα 9.6)
3) Σαν το παραδειγμα 10.3 σελιδα 183.
4) οτι εχει δωσει στις διαφανειες απο blackboad

πηγή: erika


Οκτ '11
Θέμα Α’ (4 Μονάδες)
1. Μας δίνονταν 30 μετρήσεις (με 2 δεκαδικά ψηφία η κάθε μια) ενός δείγματος και ζητούσε να φτιάξουμε τον πίνακα συχνοτήτων (όπως ο 2.5 του βιβλίου) με 6 κλάσεις καθώς και το ιστόγραμμα και την πολυγωνική γραμμή σχετικών απολύτων συχνοτήτων (όπως διάγραμμα 2.3 του βιβλίου) και αθροιστικών σχετικών συχνοτήτων (όπως διάγραμμα 2.4).
2. Ζητούσε να βρούμε τη διάμεσο, τον τύπο και τον αριθμητικό μέσο της παραπάνω κατανομής και να τη χαρακτηρίσουμε ως προς την ασυμμετρία της.

Θέμα Β’ (4 Μονάδες)
Από 2 δείγματα πληθυσμών ορνιθίων (n1=24 και n2=19) διαφορετικών ορνιθώνων, βρέθηκε πως ο μέσος όρος περιεκτικότητας σε πρωτεϊνες των σφάγιων ήταν χ% με τυπική απόκλιση ψ για το πρώτο δείγμα και χ’% με ψ’ αντίστοιχα για το δεύτερο. (Τα χ,ψ,χ’και ψ’ ήταν νούμερα που μας έδινε). Αν οι πληθυσμοί είναι κανονικοί με άγνωστες αλλά ίσες διακυμάνσεις μεταξύ τους μπορώ να ισχυριστώ σε επίπεδο σημαντικότητας 5% ότι ο μέσος όρος περιεκτικότητας σφάγιου σε πρωτεϊνες των 2 πληθυσμών είναι ίδιος?
(ουσιαστικά πρόκειται για έλεγχο υπόθεσης διαφοράς 2 μέσων, υποπερίπτωση 9.4.3 σελ. 159 του βιβλίου)

Θέμα Γ’ (2 Μονάδες)
Αυτούσιο το Παράδειγμα 10.6 σελ. 187 του βιβλίου (έλεγχος ομοιογένειας)


πηγή: -Λ & Ξενοφών


Ιούν '11Τρεις Ασκήσεις:
Η πρώτη ήταν ίδια με της σελ. 38 (4 μονάδες) και η τρίτη σελ.138 (4μονάδες). Η δεύτερη ήταν ότι να'ναι.

πηγή: Μαργαρίτα


Ιαν '08
1) Μας δίνεται τυχαίο δείγμα και μας ζητάει:
α) Να κατασκευάσουμε πολυγωνικές γραμμές απολύτων, αθροιστικών και αφαιρετικών συχνοτήτων
β) Εύρεση αριθμητικά και γραφικά του τύπου και της διαμέσου
γ) Διάστημα εμπιστοσύνης του μέσου
2) Παρόμοιο πρόβλημα με σελίδα παράδειγμα 9.1 του βιβλίου σελ. 165-166
3) Πίνακας κατάταξης 2x2 όπως σελ. 184-185 και παράδειγμα 10.4

πηγή:Πέτρος Φρ.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

paidia diavaste mono ta limena paradeigmata!!!!!!
oi askiseis pou vazei einai idies me ta limena paradeigmata aplos me alla noumera to mono pou exete na kanete einai na tsakisete tis selides me ta limena paradeigmata gia na tis exete eukaires kai aplos na kanete tis praksei me to computeraki

#θασεβεστε είπε...

ΙΑΟΥΝΑΡΙΟΣ 2018

Το θέμα Α ( μονάδες 3.)

κλασικό τύπου κ=5 κλάσεις. Έδινε ένα δείγμα από 25 ζώα. Οι παρατηρήσεις ήταν με δύο δεκαδικά (τύπου 0.65,0.67,1,22 κλπ). 1.Ζητούσε πίνακα συχνοτήτων, ιστογράμματα αθροιστικών και απόλυτων συχνοτήτων καθώς και τις πολυγωνικές γραμμές. 2. Ζητούσε διάμεσο, αριθμητικό μέσο, τύπο και συντελεστή μεταβολής. 3. Με συντελεστή εμπιστοσύνης 95% ζητούσε να εκτιμήσουμε το διάστημα εμπιστοσύνης του μέσου του δείγματος.


Το θέμα Β (μονάδες 4.)

έδινε δύο δείγματα με nA=7 και nB=5. Έβρισκες τους μέσους τους και τις διακυμάνσεις τους(των δειγμάτων). Ήταν η άσκηση που θέλει να υποθέσεις πρώτα οτι οι διακυμάνσεις των δυο πληθυσμων είναι ίσες (ή ανισες), και στη συνέχεια να γίνει έλεγχος της διαφοράς των δυο μέσων( δείγματα μικρά, κανονική κατανομή, διακυμάνσεις άγνωστες αλλά ίσες) με συντελεστή εμπιστοσύνης 99%.


Το θέμα Γ (μονάδες 2.)

ήταν πίνακας τύπου rxc (3x3). Ζητούσε να βρείς αν είναι ομοιογενή ή όχι.


Το θέμα Δ (μονάδες 1.)

αφορούσε ανάλυση διακύμανσης ενός παράγοντα, ποιές οι προυποθέσεις για εξίσωση παλινδρόμησης Να εξηγησουμε τι σημαίνει και να περιγράψουμε το F,R2,α,β,x,y.

Ανώνυμος είπε...

sos ΤΟ ΕΒΑΛΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΗΕΤΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ

ΑΣΚΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΣΕΛ 143-145 ΜΑς ΔΕΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΗ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ
ΕΠΙΣΗΣ ΑΚΗΣΗ ΠΟΥ ΖΗΤΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΙΜΗΣ Χ ΟΤΑΝ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΙΝΑΙ Α) ΚΑΤΩ ΑΠΟ 70.85% Β) ΟΤΑΝ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 14.08%

Ανώνυμος είπε...

ΡΩΤΑΕΙ ΤΙ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΟ R,r

Whiteboard